از تنها لامبورگینی اوراکان موجود در ایران چه خبر؟
نوشته شده توسط : پناهی نیا

از تنها لامبورگینی اوراکان موجود در ایران چه خبر؟

 

از تنها لامبورگینی اوراکان موجود در ایران چه خبر؟

بدون شک لامبورگینی اوراکان یکی از خاص ترین خودروهای ایران است که تنها یک مدل از آن در خاک ایران هتل سورینت مریم کیش دیده می شود. برای افرادی که عاشق ماشین هستند، تمایل دارند از تنها لامبورگینی اوراکان موجود در ایران باخبر باشند.

لامبورگینی اوراکان فراز و نشیب های فراوانی داشته در این مطلب سعی داریم اطلاعات دقیقی از این خودرو در اختیارتان قرار دهیم.

ورود گاو وحشی ایتالیایی به جزیره کیش

اولین لامبورگینی اوراکان در سال 1395 وارد خاک ایران شد و به صورت دائمی با پلاک منطقه آزاد کیش در خاک ایران ماندگار ماند.

به دلیل ممنوعیت های فراوان ورود خودروهای لوکس و قدرتمند، مدل های مشابه این خودرو پس از سال 95 اجازه ورود به کشور حتی به صورت گذرموقت هم نداشتند.

پس از ورود لامبورگینی اوراکان به جزیره کیش در یکی از اتوگالری های جزیره نگهداری می شد و علاقه مندان و گردشگران این فرصت را داشتند تا لامبورگینی اوراکان نارنجی رنگ را از این اتوگالری کرایه نمایند.

برای اجاره لامبورگینی اوراکان چقدر باید هزینه کرد؟

با توجه به ارزش واقعی خودرو، با توجه به قیمت روز ارز قیمت گذاری جهت کرایه این خودرو در نظر گرفته می شد هتل مارینا پارک کیش که از روزی 12 میلیون تومان تا روزی 20 میلیون تومان متغییر بود. بر طبق اطلاعات به دست آمده از مالک این خودرو، جهت کرایه این اتومبیل می بایست مبلغ 150 میلیون تومان به حساب موسسه جهت ضمانت واریز شود و یا در صورت سپردن چک مبلغ آن باید معادل قیمت خود اتومبیل یعنی معادل یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان در سال 96 باشد.

باک پر خرج اوراکان

بنزینی که برای خودرو بکار می رود نه بنزین معمولی است و نه بنزین سوپر. بنزین مورد استفاده این خودرو باید استانداردهای لازم و مشابه بنزین موتورهای جت هواپیما را داشته باشد که هزینه بنزین این خودرو در جزیره کیش با قیمت قدیم حدود لیتری 45 هزار تومان می باشد. ظرفیت باک این خودرو نیز حدود 80 لیتر است که به طور تقریبی هزینه هر بار پر کردن باک آن حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان خواهد بود.

تصادف به دلیل عدم توانایی در کنترل

لامبورگینی اوراکان تصادفی را پشت سر گذاشته که به دلیل عدم تسلط شخص کرایه کننده و سرعت بالا بوده که در خیابان کمربندی کیش به وقوع پیوسته است. در پی این تصادف سه عدد از رینگ های خودرو در اثر برخورد با جدول کنار خیابان شکسته شد. در نهایت این خودرو حدود یک ماه در یکی از نزدیک ترین تعمیرگاه های رسمی کمپانی لامبورگینی واقع در دبی ماند. بعد از تعمیر لامبورگینی اوراکان شاهد حضور این گاو وحشی در خیابان های جزیره زیبای کیش بودیم.

تغییر چهره لامبورگینی اوراکان

پس از تعمیرات خودرو روکش مات بدنه از روی آن برداشته شد و با قرار دادن اسپویلر فیبر کربنی بزرگی در عقب آن بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

پس از تصادفی که لامبورگینی اوراکان پشت سر گذاشت دیگر علاقه مندان و عاشقان این خودرو از کرایه آن باز ماندند. در حال حاضر علاقه مندان می توانند تنها از پشت شیشه های یکی از اتوگالری های خوش نام جزیره کیش این خودروی خاص را تماشا نمایند.

بدنه این خودرو به تازگی توسط یک تیم حرفه ای کاور شده و با رنگ نارنجی کروم (براق آینه ای) جذابیت خاصی پیدا کرده است. هتل پانیذ کیش همچنین با کشیدن دو خط مشکی در وسط بدنه این خودرو از روی کاپوت تا عقب آن ظاهر بسیار زیبایی به خود گرفته است.

گران، سریع و قابل احترام

این خودرو به هیچ عنوان برای فروش قرار داده نشد ولی قیمت آن در بازار جهانی حدود 210 هزار دلار است که با نرخ ارز 16 هزار تومانی مبلغ این خودرو به 3 میلیارد و 360 میلیون تومان می رسد.

لامبورگینی اوراکان دارای پیشرانه 5.2 لیتری V ۱۰ است و تنفس طبیعی دارد و قدرتی معادل 610 اسب بخار و گشتاور فوق العاده 560 نیوتون متر را تولید می کند.

نیروی تولید شده توسط پیشرانه این خودرو پس از عبور از سیستم انتقال قدرت 7 سرعته دوکلاچه LDF به هر چهار چرخ منتقل می شود.

این قدرت جهت رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در این خودرو تنها در 3.4 ثانیه محقق می شود و شتاب صفر تا 200 این سوپر اسپرت ایتالیایی برابر با 10.1 ثانیه می باشد. بنا به گزارش صورت گرفته حداکثر سرعت این خودرو حدود 340 کیلومتر بر ساعت است.

سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net در اختیار گردشگران و مسافران داده می شود تا به سهولت بتوانند نسبت به رزرو آنلاین تور خود اقدام نمایند.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: از تنها لامبورگینی اوراکان موجود در ایران چه خبر؟,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,تور کیش,تور آفری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: